Nettsider

Det er nærmest utenkelig at en bedrift ikke skal ha en nettside i den digitale verden vi lever i. Nettsiden er bedriftens ansikt utad, og i mange tilfeller kunders første møte med bedriften. Det er derfor viktig at nettsiden ser profesjonell ut, at kunder enkelt finner den informasjonen de ser etter og at nettsiden er «up to date». Digital Strategi din kjernekompetanse er utarbeidelse av nettsider, og vi lager nettsider og nettbutikker etter følgende prinsipper

Brukervennlig

En brukervennlig nettside gir en sømløs opplevelse for besøkende og er enkel å navigere, med en intuitiv og logisk struktur.

Moderne design

Med nettside fra Digital Strategi får du en estetisk tiltalende nettside med visuelle elementer og brukervennlige interaksjoner.

SEO-vennlig

Nettsiden skal være optimalisert for søkemotorer for å oppnå høy synlighet i søkeresultatene. Det er viktig å ha en plan for innhold, struktur og responsivt design.

SIKKERHET OG TILGJENGELIGHET

Med et skjerpet lovverk rundt personvern og regler for universell utforming skal nettsiden oppfylle alle krav og regler.

I dagens digitale æra er nettsiden en uunnværlig hjørnestein for enhver bedrift som ønsker å skape en sterk digital tilstedeværelse. Nettsiden fungerer ikke bare som bedriftens ansikt utad, men er også ofte det første møtet kunder har med virksomheten. En profesjonell og oppdatert nettside er derfor kritisk for å gi et positivt førsteinntrykk og bygge tillit.

Nettsiden utgjør kjernen i enhver vellykket digital markedsføringsstrategi. Fra søkemotoroptimalisering (SEO) til sosiale medier og e-postkampanjer, er nettsiden det sentrale stedet hvor all digital trafikk ledes. En optimalisert nettside bidrar til høy synlighet på søkemotorer, øker sjansen for å tiltrekke organisk trafikk, og gir et solid grunnlag for digitale markedsføringsinitiativer.

En nettside med flott design og brukervennlighet er viktig når kunden først er kommet inn på nettsiden. Men det er vel så viktig at nettsiden er bygget etter Google sine parametre slik at nettsiden blir synlig i søkemotorer for å få kunder inn på siden. Nettsiden må altså være Google-vennlig, eller SEO-vennlig, slik at nettsiden ikke er «usynlig» for dem som søker på Google etter det som står på nettsiden. Enkelt forklart kommer man ikke langt med en flott nettside som er «usynlig» på Google eller andre søkemotorer. Når man lager nettsider er det altså viktig at nettsiden blir laget med hensikt om å være synlig på Google for dem som søker etter informasjon eller de produkter og tjenester man finner på nettsiden.

Statistikk viser at ca. 9 av 10 personer besøker nettsider før en handel, og i 2021 økte handelen i nettbutikker. Det er med andre ord viktig å ha en god nettside som møter forbrukerens forventninger slik at de blir på nettsiden. Men hvordan gjør man det? Design og brukervennlighet er naturligvis viktig. Nettsiden må fremstå profesjonell og smakfull, men det er vel så viktig med brukervennlighet. En bruker av nettsiden skal enkelt kunne manøvrere seg på siden og finne den informasjonen man er på jakt etter. Nettsiden må være oversiktlig og intuitivt – lite er mer irriterende enn å ikke finne den informasjonen man er på jakt etter. Det fører til høy fluktfrekvens, altså at brukerne går ut av nettsiden uten å trykke på noe. Med god brukervennlighet på nettsiden vil man kunne lede kunden i den retningen man ønsker. I de fleste tilfeller ønsker man at brukeren skal ende med å ta kontakt eller handle. Det er derfor viktig å bruke «call to actions», altså handlingsknapper, for å oppfordre brukeren til det neste steget. Typiske call to actions kan være «kontakt oss», «kjøp nå!», «få pris nå!» osv.

Et svært viktig punkt når Digital Strategi lager nettsider er sporing av trafikk. Med Google Analytics kan man blant annet se hvor mange brukere det har vært på nettsiden, hvilke kanaler de kommer i fra, hvor lenge brukerne er på nettsiden, demografi og geografi om brukerne samt konverteringsmål. Sistnevnte handler om å spore hvor mange som f.eks. trykker på telefonnummer, mailadresse, innsendt kontaktskjema eller handel i nettbutikk. Sporing av trafikk er svært viktig som en del av evalueringen av markedsstrategien til bedriften, og er derfor å anse som en grunnleggende del av nettsiden.

Er du klar for å styrke din digitale tilstedeværelse? La oss hjelpe deg med å utforme en nettside som ikke bare imponerer, men også driver din virksomhet mot nye høyder. Kontakt oss i dag for skreddersydde løsninger og en nettside som blir selve fundamentet for din digitale suksess!

WooCommerce er WordPress sin egen nettbutikkløsning som passer så vel så godt for små bedrifter som for større virksomheter. Med sitt intuitive brukergrensesnitt gjør Woocommerce det enkelt å administrere produkter, ordrer og andre e-handelsfunksjoner. Woocommerce har heller ingen begrensninger når det kommer til design, og tilpasningsmuligheter. Dette gjør Woocommerce til et attraktivt valg for dem som ønsker å administrere en nettbutikk på en enkel, effektiv og tilpasningsdyktig måte.

 

Fordelen med å bruke verdens største e-handelsplattform er at det finnes et stort utvalg av plugins slik at det knapt er noen begrensninger når det kommer til funksjonalitet. Dette inkluderer integrering av betalingsløsninger som Nets, Klarna og Vipps, og integrering av forsendelsesløsninger som Bring og Helt Hjem. 

 

Sikkerhet er høyt prioritert for WooCommerce, og med jevnlige oppdateringer og tilgjengelige sikkerhetstiltak gjennom plugins, kan butikkeiere være trygge på at deres e-handelsnettsted er oppdatert og godt beskyttet.