Digital rådgivning

Med digital rådgivning fra Digital Strategi får du svarene på om bedriftens markedsføring er på riktig vei mot markedsmålene, i tillegg til rådgivning innen digital synlighet.

Analyse

Omfattende analyse av bedriftens digitale synlighet.

Rådgivning

Vi fungerer som en rådgivende part som er tilgjengelig for sparring rundt markedsaktiviteter, tiltak og strategi.

Evaluering

Er markedsføringen på riktig vei? Når bedriften sine mål? Digital Strategi overvåker utviklingen og jobber systematisk for å forbedre våre kunder sin markedsføring.

Hvorfor en digital strategi?

Alle bedrifter som bruker penger på markedsføring ønsker å få mest mulig ut av tiltakene de bruker. Uavhengig av om målene for markedsføringen er merkevarebygging, konverteringer i form av henvendelser eller handel i nettbutikk må markedsføringen være basert på en målrettet strategi.

En god digital strategi handler om å sette seg mål, lage en plan basert på analyser og data, og utføre tiltak for å nå målet. I løpet av tiltaksperioden må man også analysere fremdriften og optimalisere tiltakene for å oppnå de beste resultatene.

Hva GJØR DIGITAL STRATEGI?

Som engasjerte markedsførere er vi i Digital Strategi opptatt av at våre kunder skal ha den mest optimale digitale strategien. I stedet for å “synse” eller prøve oss frem på hvilke tiltak som kan fungere, baserer vi anbefalingene våre utelukkende på analyser og data. Basert på funnene fra våre analyser utarbeider vi en strategi for å nå ønsket markedsmål. 

Med produktet digital rådgivning starter vi derfor med å kartlegge kundens behov og ønsker. I tillegg må vi vite om målgrupper, konkurrenter og nedslagsfelt. Med objektive analyseverktøy får vi svar på essensielle spørsmål om nåsituasjonen, og kan basert på data fra analysen utforme en markedsplan. 

I løpet av kampanjeperioden jobber våre dyktige markedsførere systematisk for å forbedre resultatene og sørge for at våre kunder får mest mulig ut av markedsføringskronene.

For å lage en god plan for markedsføringen må en vite hvordan bedriften er stilt i dag. Er fundamentet for markedsføringen godt nok? Hvilke tiltak har blitt utført tidligere og hvordan var resultatene fra disse? Hvor synlig er bedriften i søkemotorer? Hvem er målgruppen? Treffer bedriften målgruppen i sosiale medier? Er det potensial når det kommer til konverteringsoptimalisering på nettsiden? Listen er lang av spørsmål som må besvares, og Digital Strategi bruker objektive analyseverktøy for å gi svar på nettopp dette. Tall lyver ikke – og da slipper man å bruke tid på synsing, prøving og feiling, og kan lettere ta en avgjørelse basert på harde, kalde fakta.

Når en bruker av nettsiden din gjør det du ønsker at brukeren skal gjøre kalles det for en konvertering. Et konverteringsmål er altså et mål for en ønsket handling. Konverteringsmål kan være kjøp i en nettbutikk, nedlastning av et prospekt, innsendt kontaktskjema eller forespørsel om tilbud. Uten et markedsmål er det umulig å vite hvilke tiltak man skal bruke. På grunn av dette er målet for markedsføringen noe av det viktigste i selve markedsstrategien. Med digital rådgivning hjelper vi din bedrift med å definere både mikro- og makromål for markedsføringen, og viser hvordan målene kan nås.

 

Et viktig punkt for å utforme en digital strategi er analyse av data fra eksisterende nettside. Med Google Analytics 4 kan man blant annet se hvor mange brukere det har vært på nettsiden, hvilke kanaler de kommer i fra, hvor lenge brukerne er på nettsiden, demografi og geografi og om brukerne gjør ønsket handling. Denne informasjonen er verdifull når det kommer til å forstå bruken på nettsiden og ikke minst for å kunne tilpasse markedstiltakene underveis.