SEO

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å gjøre nettsiden din mer synlig i søkemotorer, aller helst Google, for dem som søker etter det du tilbyr. SEO er i mange tilfeller den viktigste markedsføringen for en bedrift da statistikk viser at det er den organiske trafikken fra Google som gir mest salg og henvendelser.

Analyser

Vi bruker objektive analyseverktøy til å gi harde, kalde fakta om din organiske utvikling på Google.

Tekstforfatting

Vi har egne innholdsutviklere som skriver tekster og lager innhold tilpasset Google sine parametre.

Oppfølging

Du får jevnlig oppdatering med statistikk som viser utviklingen.

Søkeresultatet på Google som kommer under annonsene er de nettsidene som Google mener er mest relevant for ditt søk. Den delen av søkeresultatet kalles for organisk søkeresultat. Det organiske søkeresultatet varierer noe fra søk til søk, og det er som nevnt Google som velger hvilke nettsider de skal vise. Det er med andre ord ikke mulig å betale Google for å komme opp i det organiske søket. Det er imidlertid mulig å påvirke, eller manipulere, Google til å vise nettopp din nettside. Drømmescenariet for en hver bedrift er å ha sin nettside øverst i det organiske søket på de mest relevante søkefrasene. Klarer man det er man garantert trafikk til nettsiden og garantert henvendelser eller salg i nettbutikken. Så hvordan blir man synlig i det organiske søket på Google?

Det er «ingen» som vet nøyaktig alle Google sine parametre for å ligge øverst i det organiske søket, men relevant innhold og utfyllende tekster er svært viktig. Det vil derfor være stor forskjell i synlighet for nettsider med lite innhold i form av tekst og få undersider, contra en nettside med utfyllende tekster, nyheter eller blogginnlegg og tekster skrevet med et ønske om å påvirke synligheten på Google. 

I tillegg vet vi at Google ønsker å løfte frem teknisk gode nettsider med rask lastehastighet, framfor nettsider med mange tekniske feil eller for store elementer som gjør siden «treg». Google vil tross alt vise gode og relevante nettsider for sine brukere slik at nettsider som ikke møter Google sine krav havner lengre bak på sidene i det organiske søkeresultatet. Er nettsiden rangert fra side to og utover i det organiske søket vil nettsiden slite med å få inn like mange brukere som dem som ligger på side én. I tillegg til relevant innhold, og at nettsiden skal være teknisk bra, er det mange flere tiltak og grep man kan gjøre for å klatre på den organiske stigen.

Hva gjør du når du skal ha et produkt, skal finne nærmeste bilverksted eller trenger en elektriker? Mest sannsynlig «Googler» du. Er du som 80% av brukerne på Google scroller du forbi annonsene øverst i søkeresultatet og trykker på en av de fem øverste linkene. Når vi vet at nærmere 90% av dem som skal kjøpe et produkt eller en tjeneste søker på Google, og 80% av dem klikker seg inn på det organiske søkeresultatet, bør ikke da din bedrift være synlig der? Svaret er et rungende ja!