I april ble vi kontaktet av ParTech med en spennende utfordring. ParTech ønsket nemlig å gjøre et betydelig løft på brukerreisen (UX) på nettsidene, i tillegg til å satse på internasjonal synlighet. De så etter en digital markedsføringspartner som kunne hjelpe dem med dette løftet, og kontaktet 4 utvalgte aktører i bransjen. Vi hadde to runder med caser før vi til slutt ble valgt som ParTech sin markedsføringspartner.

Kunde

ParTech

Tjenester

GRAFISK PROFIL, NETTSIDE, SEO

År

2024

Utfordring:

ParTech er en Parker-distributør lokalisert på Askøy og med shipping over hele verden. Som en del av forprosjektet ble vi utfordret på om ParTech kan gjøre grep for å modernisere sin grafiske profil, samt knytte en tettere relasjon til Parker. Vi ble også utfordret på å optimalisere brukeropplevelsen på nettsiden og foreta en konkurrentanalyse på utvalgte produkter i et utvalg av land. Sistnevnte handlet om hvor synlig ParTech er på Google i forhold til konkurrenter, og hvilke grep som bør tas for å bli mer synlig.

Løsning:

For å spille på fargene og elementene i logoen til Parker, samtidig som vi beholdt noe av identiteten til ParTech ble det utarbeidet en ny logo og fargepalett. Ikonet er laget med en kombinasjon av P og T samt streken i Parker-logoen. Fargepaletten ble utvidet med komplementærfarger som kan brukes som kontrast til eksisterende farger.

Produktsidene til ParTech har også potensial når det kommer til design og brukervennlighet. Vi redesignet toppen av nettsiden slik at det blir lettere å se hva som hører til hvor, i tillegg til at hele produktsiden fikk seg en oppussing. Det ble påpekt for lite kontrast på innhold, bedre font- og bildebruk, og for at kunder skal opprette bruker når de handler ble det laget en knapp som oppfordrer til registrering.

Resten av produktsiden ble redesignet slik at siden ble mer oversiktlig og brukervennlig. Noen seksjoner ble laget som mindre bokser, tabellen ble omstrukturert, reservedeler og andre produkter ble presentert annerledes, og nederst på siden ble det laget en egen seksjon som skal formidle at ParTech er distributør av Parker.

For å vise ParTech hvordan deres synlighet var på Google i forhold til konkurrenter på spesifikke produkter i utvalgte land ble det gjennomført SEO-analyser. Det var tydelig at ParTech sine konkurrenter har vesentlig bedre domene-autoritet og betydelig flere inngående lenker. Dette er viktig for å styrke kredibiliteten til nettsiden ovenfor Google, som er en del av steget mot økt synlighet. Det ble også påpekt tekniske utfordringer med nettsiden og laget en SEO-strategi for hvordan ParTech skal lykkes med internasjonal SEO.

Resultat:

Vi gleder oss til å se resultatene fra arbeidet med å ta ParTech til nye høyder! 🤩